Get Adobe Flash player

Gościmy

Odwiedza nas 33 gości oraz 0 użytkowników.

Znajdź najlepszy hotel:

Szukaj hoteli:

Data zameldowania

Data wymeldowania

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

I accept cookies from this site.

EU Cookie Directive Module Information

Znajdź i porównaj najtańsze auta do wynajęcia!

UK

UK

Nowe zdjęcia w galerii - Kornwallia

Nowe zdjęcia w galerii! Gorące bo zrobione w ostatni weekend. Korwalia - słoneczna strona Anglii.

Zapraszamy -> link do galerii (click)

Walia - część 2 - Zamki

Drugi dzień naszej wyprawy nastawiony jest bardziej na zabytki. Jako, ze Walia słynie z niesamowitych zamków, postanowiliśmy kilka z nich odwiedzić. Kolejny dzień wita nas piękna słoneczna pogoda. Szybko jemy śniadanie, pakujemy się do auta i jedziemy do pobliskiej miejscowości Conwy. Zamek otwierają o 9.30 my oczywiście wstawiamy się tam 2 minuty przed czasem i jako pierwsi wchodzi podziwiać to historyczne miejsce.

Zamek Conwy został zbudowany w latach 1283-1289 na zlecenia króla Anglii Edwarda I. Przez wielu historyków zamek ten uznawany jest za największa fortyfikacje w Europie. Stanowił on element tzw: żelaznego kręgu zamków walijskich - który z kolei miał stanowić symbol dominacji Anglików na Walijczykami. Miejsce niesamowite, cudowne położenie, zapach historii... to miejsce koniecznie trzeba odwiedzić. I dobra rada: bądźcie tam o 9.30.. zamek w całości tylko dla was. Bilet w cenie: 4.60

Czytaj więcej: Walia - część 2 - Zamki

Walia - część 1 - Snowdonia i Snowdon.

Pobudka w sobotę o 3 nad ranem zapewne nie jest jedna z rzeczy o której marzycie? Dla nas to także nie było nic przyjemnego, natomiast myśl ze za 5 godzin będziemy mogli podziwiać piękno natury w północnej Walii postawiła nas na nogi i już tuz przed 4 gnaliśmy na północ autostrada M40. Dzisiejszy cel podróży to Snowdon - najwyższy szczyt Gór Kambryjskich i oczywiście Walii. Jest to także najpopularniejszy szczyt w tej pięknej krainie, o czym przekonaliśmy się dużo później.

Po około 4,5 godzinach jazdy dojeżdżamy do parkingu położonego u brzegu jeziora Llyn Cwellyn. Tam pozostawiamy samochód ( całodzienny parking kosztuje 4 funty) i ruszamy na szlak. Wybraliśmy Snowdon Rangers Patch - który jest o wiele mniej popularny i oblegany przez turystów. Na początku trasa wiedziecie przez łąki, pnąc się spokojnie w gorę.

Czytaj więcej: Walia - część 1 - Snowdonia i Snowdon.

Anglia - z Seaford do Eastbourne - klify.

Tym razem bliżej domu. Wyjeżdżamy z Londynu wcześnie rano. Autostrada M23 jedziemy w kierunku południa, aż do przedmieście Brighton. Tam skręcamy w lewo i po kilkunastu minutach dojeżdżamy do malej nadmorskiej miejscowości Seaford. Wzdłuż kamienistej plaży znajduje się parking, i uwaga.. jedno z nielicznych miejsc w Anglii, tuz przy morzu gdzie parkujemy zupełnie za free. Maksymalny czas postoju, to w zależności od miejsca 8 lub 12 godzin - nam to wystarczy.

Parkujemy jak najbliżej klifu, i udajemy sie na szlak. Dziś do pokonania mamy około 20 km, wzdłuż pięknego południowego wybrzeża Anglii. Pierwszy odcinek drogi, to lekkie podejście w gore, udajemy się w kierunku Cuckmere Haven, przecudnej doliny przez którą płynie malownicza rzeczka, kończąc swój bieg u podnóża wielkich klifów.

Czytaj więcej: Anglia - z Seaford do Eastbourne - klify.

Najważniejsze linki - Wynajem aut

I accept cookies from this site.