Get Adobe Flash player

Gościmy

Odwiedza nas 64 gości oraz 0 użytkowników.

Znajdź najlepszy hotel:

Szukaj hoteli:

Data zameldowania

Data wymeldowania

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

I accept cookies from this site.

EU Cookie Directive Module Information

Znajdź i porównaj najtańsze auta do wynajęcia!

Portugalia

Madera - podsumowanie w formie video.

Dziś podsumowanie naszego wyjazdu na cudną Maderę. Nietypowo w formie klipów video:

Klip 1 - Jaskinie Sao Vincente oraz Lewada 25 wodospadów

Klip 2 - Stolica Madery - Funchal oraz kolejka górska do ogrodów

Klip 3 - Rejs repliką statku Kolumba

Klip 4 - Wyspa Madera

Madera - część 4 Rejs replika statku Kolumba.

To juz końcówka naszej przygody na Maderze. Pierwsza cześć dnia postanowiliśmy spędzić na morzu. W porcie mamy do wyboru kilka wycieczek oferowanych przez lokalne biura podroży. My zdecydowaliśmy się na ta najbardziej egzotyczna - rejs replika statku Kolumba z 15 wieku. Santa Maria była przygotowana na Expo, które odbyło się w Lizbonie w 1998 roku, przez 25 dni statek odwiedziło prawie 100 000 gości. Obecnie ten długi na 22m statek stanowi atrakcje turystyczna w porcie Funchal.

W trakcie dnia odbywają się 2 rejsy, pierwszy o 10:30 w którym zdecydowaliśmy się wziąć udział, oraz drugi o godzinie 13:30.

Rejs trwa około 3 godziny, pieszym etapem jest wypłyniecie na pełny ocean w poszukiwaniu delfinów... tak my mieliśmy to szczęście, te przemiłe ssaki pokochały dźwięk silników, i bardzo często urządzają sobie zabawy płynąc i skacząc dookoła lodzi.

Madera - część 3 Funchal kolejka linowa i Tropikalny ogród.

Dziś pora na zawitanie do stolicy Madery. Funchal, bo w tej miejscowości znaleźliśmy się dzisiaj, to największe miasto Madery zamieszkuje to ponad 100 000 osób. Główne życie miejskie odgrywa się wokół portu do którego codzienni odwiedzają potężne statki turystyczne z całego świata. Miasto zostało założone w 1421 roku. W odległych czasach był to ostatni postój w drodze do Ameryki. Znajdują się tu także polskie akcenty: willa (niestety niedostępna dla zwiedzających) w której zimę 1930 - 31 spędził Marszałek Józef Piłsudski. W obecnych czasach najbardziej znana osób pochodząca z Funchal jest niewątpliwie portugalski piłkarz Ronaldo.

Funchal wita nas ładna słoneczna pogoda, oraz dość dużym korkiem na drodze. Poruszamy się wzdłuż portowego wybrzeża w poszukiwaniu parkingu. Okazuje się ze tuz przy stacji początkowej kolejki górskiej znajduje się duży parking, koszt całodniowego postoju to 5 euro.

Telefericos da Madeira - czyli kolejka linowa to jedna z większych atrakcji Funchal. 1.5 kilometrowy wyciąg transportuje wagoniki z turystami wprost na gore o nazwie Monte z której rozpościera się niesamowity widok na miasto oraz port i zatokę. Szczyt znajduje sie na wysokości 560m n.p.m. Przeszklone wagoniki mieszczą do 6 osób, jednakże jeżeli jesteśmy mniejsza grupa nie ma problemy by mieć wagonik tylko dla siebie. Podroż trwa około 15 minut, a średnia prędkość to 5.6km/h. Wagoniki podjeżdża w odstępach około 1 minuty, wiec nie ma problemu z drugimi kolejkami, my czekaliśmy około 5 minut.

Madera - część 2 Jaskinie Sao Vincente i Lewada 25 wodospadów

Jaskinie Sao Vicente i levada 25 wodospadów. Wczesnym rankiem zrywamy się z łózka. Słonce nieśmiało zagląda przez okno a my pełni animuszu rozpoczynamy drugi dzień naszych wakacji. Dziś postanowiliśmy zapoznać się z zachodnia częścią wyspy. Jako pierwszy punkt naszej trasy wybraliśmy jaskinie w Sao Vicente.

Miejscowość ta oddalona jest od Porto Moniz o około 15 - 20 minut jazdy piękna i malownicza trasa wzdłuż północnego wybrzeża. Jaskinie, w lokalnym języku nazywane: Grutas de S?o Vicente powstały podczas ostatnie erupcji wulkanu około 400 tysięcy lat temu.

Płynna magma zastygając utworzyła przepiękny i bardzo tajemniczy świat podziemnych korytarzy. Trasa dostępna dla turystów to 700m chodników. Zwiedzanie odbywa sie w grupach, całość prowadzi przewodnik.

Madera - portugalski raj - część 1

Święta wielkanocne dobiegają po mału końca, brzuchy napełnione do syta wiec pora na troszkę ruchu. Po trzeciej w nocy pakujemy plecaki i walizki do samochodu i kierujemy się w stronę lotniska Stansted. Po godzinie jazdy, odstawiamy samochód na parkingu i udajemy się do stanowisk Easyjet, który to przerzuci nas na Maderę. Wulkaniczna wyspa oddalona od północnych wybrzeży Afryki o około 570km zaś od Lizbony o około 850km, jest kraina wiecznej wiosny. W przeciwieństwie do wysp Kanaryjskich, które oddalone sa o ok 350km, temperatura tu nie osiąga ekstremalnych wartości, lecz przez cały rok oscyluje w granicach 16 - 22 stopni Celcjusza.

Lot na Madera trwa niecałe 4 godziny. lecąc w pochmurny dzień patrząc przez małe okienko samolotu możemy dostrzec wynurzający się ponad chmury najwyższy szczyt wyspy Pico Ruivo (1861m n.p.m.)

Gdy samolot przebija chmury, naszym oczom ukazuje się skaliste wybrzeże oraz lotnisko. Duze poruszenie w samolocie robi widok pasa startowego... który w dłużej części umieszczony jest na palach wzdłuż linii brzegowej.

Samolot ląduje bez problemów, a nas wita blask porannego słońca i miły powiew ciepłego wiatru, tak teraz już czujemy - jesteśmy w raju. Odprawa, odbiór walizek, oraz transport do firmy w której wynajęliśmy samochód trwa sprawnie i już po około 30 minutach siedzimy w samochodzie. Szybkie ustawiania nawigacji i Peugeot 207 rusza w swoja kolejna trasę po wyspie. Nasz hotel znajduje się na północno - zachodnim krańcu wyspy w miejscowości Porto Moniz. Mamy do przejechania ok 70km. Pierwszy efekt wyspy niesamowity - przemieszczamy się u podnóża wielkiego masywu górskiego, w którym toczy się odwieczna walka człowieka z natura. Domki zawieszone na polkach skalnych, ogródki wykorzystujące każdy minimalny skrawek równości oraz trzy bądź czterokilometrowe tunele wykute w skale pokazują jak wielki wysiłek włożyli ludzie by moc tu żyć.

Więcej artykułów…

1. 8 dni w Portugalii - relacja

Najważniejsze linki - Wynajem aut

I accept cookies from this site.